Pracovní pohovor: Jak zvrátit neúspěch a udělat dobrý dojem

Ilustrační snímek

Když si nejste jisti, zda váš protějšek při pohovoru správně pochopil to, co jste mu řekli, můžete vždy svou odpověď parafrázovat. Takto můžete nasměrovat konverzaci, která nabrala nesprávný směr, jinam. A když odpovídáte na otázku, dejte si načas. Je lepší dobře vědět, co chcete říct, než vypálit bleskovou odpověď jen proto, aby nebylo ticho. Za krátkou pauzu před odpovědí vám nikdo žádné body nestrhne, radí web business2community.com.

Nasměrujte konverzaci správným směrem

Když cítíte, že ten, kdo s vámi vede pohovor, není moc zaujatý a spíš vypadá znuděně, zkuste se ho zeptat na firmu a jeho roli v ní. Lidé rádi mluví sami o sobě, a může tak dojít k oživení konverzace. Dotyčná osoba se následně více soustředí i na to, co jí říkáte o sobě a zapamatuje si vás. Pokud naproti tomu nabudete dojmu, že vám kladené otázky neumožňují odpovídajícím způsobem zmínit vaše zkušenosti a znalosti, nebojte se zasáhnout a říct, že byste rádi upřesnili něco ohledně určitého projektu či úkolu, se kterým jste se v minulosti setkali. Když nebudete znít příliš agresivně, je to dobrý způsob, jak mluvit o vašich relevantních zkušenostech, které vás odlišují od ostatních.

Co dělat, když pohovor nešel moc dobře

Pošlete děkovný e-mail i v případě, že vám pohovor moc nevyšel. Ve zprávě můžete přiznat, že to nebyl zrovna váš nejlepší výkon a možná můžete vysvětlit, proč jste nebyli ve své kůži. Také můžete dodat něco, co jste při samotném pohovoru nezmínili nebo zapomněli zmínit. Upřímnost může udělat dobrý dojem a příjemce takové zprávy vám možná dá další šanci. Pokud je důvod horšího výkonu opravdu osobní a pochopitelný, můžete také rovnou požádat o další setkání. Nedělejte to ale e-mailem, vždy jen po telefonu. Nakonec to přeci není standardní požadavek. Možná ale dostanete šanci udělat lepší dojem.  

Inspiraci pro další pohovory najdete v článku Průvodce řečí těla na pracovním pohovoru.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com