Předpoklady úspěšného interního náboru

Ilustrační snímek

Personalisté dobře vědí, že interní nábor je levnější a hlavně efektivnější než obsazování volných míst externími uchazeči. To však neznamená, že každá firma již má fungující mechanismy interního náboru, na kterých není co měnit. Často se například opomíjí jeden z úplně základních předpokladů efektivního programu interního náboru – odměňování zaměstnanců za doporučení vhodných kandidátů. Co dalšího by pak měl takový program zahrnovat?

Profesor managementu na americké San Francisco State University John Sullivan radí:

  • Nepřistupujte ke všem pozicím a zaměstnancům stejně. Řiďte se schopnostmi a strategickými potřebami.

  • Nenechávejte manažery, aby bránili svým lidem v kariérním posunu.

  • Nestanovujte povinnou „čekací dobu“ na možnost povýšit.

  • Nezaměřujte se jen na plné úvazky. Dočasná přidělení a projekty mohou být stejně motivační jako povýšení.

  • Neodkládejte inzerci volných míst pro veřejnost. Volná místa zveřejňujte ve stejnou dobu pro interní i externí uchazeče.

  • Odměňujte manažery, kteří motivují své podřízené k využívání interních možností postupu.

-kk-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online