Proč cílit nábor na zákazníky

Ilustrační snímek

I když zákazníci patří k nejčastěji opomíjeným zdrojům potenciálních zaměstnanců, přibývá firem, které si tento jejich potenciál uvědomují a aktivně s ním pracují. Touto úvahou začíná světově uznávaný poradce v oblasti řízení lidských zdrojů a současný profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan svůj článek o náboru zákazníků na serveru ere.net.

Zákazníci jsou podle něho téměř ideálními uchazeči pro práci ve vaší firmě, jelikož vaši firmu již znají a používají vaše produkty. Dobré je i to, že vy již víte hodně o nich. Oslovit zákazníky s nabídkou práce je jednoduché a levné. Navíc můžete očekávat, že mezi nimi bude hodně pasivních uchazečů, které byste jinak tak snadno neoslovili. Je-li vaše zákaznická základna hodně různorodá, je zde i výhoda v podobě vyšší diverzity vašich pracovních týmů. Dlouhodobí zákazníci budou znát vaše firemní hodnoty, a tudíž se budou rychleji učit. I když je nepřijmete, mohou vám být cenným zdrojem referencí a díky vašemu zájmu se stát ještě loajálnějšími zákazníky.

Best practices v náboru zákazníků shrnuje Sullivan takto:

  • Zapojte zaměstnance a učte je, jak identifikovat zákazníky, které by mohli doporučit jako potenciální zaměstnance.

  • Dejte zákazníkům veřejně najevo, že je chcete přijmout. Nevyvěšujte obecná oznámení typu „Přijmeme výpomoc“. Raději zvolte slogan ve smyslu „Skvělí zákazníci mohou být

    skvělými zaměstnanci“.

  • Umístěte letáky s nabídkou pracovních míst do prodejen a rozdávejte je zákazníkům při nákupu.

  • Využijte sociální média, na kterých vás zákazníci sledují.

  • Zkuste vytisknout pracovní nabídky na účtenky nebo zapojit QR kódy.

  • Zaměřte se na členy vašich věrnostních programů.

  • Potiskněte zprávou o náboru zákazníků uniformy zaměstnanců.

  • Umístěte náborové bannery na vaše webové stránky, které zákazníci navštěvují.

  • Zveřejněte zprávu o náboru v pravidelně rozesílaných newsletterech a reklamních materiálech.

  • Zapojte zprávu o náboru do komunikace prostřednictvím vašeho call centra.

  • Uspořádejte náborovou akci v některé z vašich prodejen.

  • Nabídněte slevu za to, že se zákazníci zapojí do vaší náborové kampaně.

  • Účastníte-li se veletrhů, vybavte informacemi o náboru zákazníků své stánky.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net