Propouštění se netýká jen zaměstnanců, ale i firmy

Dostat výpověď je opravdu nepříjemné. Tuto skutečnost zvyšuje to, jakým způsobem výpověď dostanete. Zaměstnavatelé dnes používají různé formy: pošlou mail, zavolají telefonem nebo někoho požádají, aby vám to řekl. Člověk má z výpovědi větší trauma tím, že se mu to oznámí necitlivě a nekompetentně.  

Propuštění není nepříjemné jen pro zaměstnance, ale i pro celou společnost. Když totiž ta ohlásí propuštění, hrozí, že si odláká potencionální zákazníky, kteří začnou pochybovat o stabilitě firmy.

Propuštěním mnohdy trpí i sami manažeři. Pro ně je velmi těžké rozhodnout se, koho propustit a jak mu to oznámit. Pak se také manažer může cítit vinný, že někoho ze svých lidí zklamal.

Pro pouštění ze zaměstnání existuje několik pravidel.

- I když je přímá komunikace velmi nepříjemná, měla by se v této situaci vyžadovat.

- Osoby na obou stranách by se měly chovat lidsky a nezapomínat na svoje vychování a slušnost.

- Společnost by se měla snažit pomoci kandidátovi hledat nové zaměstnání, případně ho někam doporučit.

- Potřeba propouštět se snižuje s tím, když společnost přijme jen znamenité a způsobilé lidi.

-pk-
Zdroj: HR Web.sk - Internetový týdeník o kariéře, lidských zdrojích a řízení.
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Web.sk