Recruitment Supertips 4/5: Naučte se dělat LinkedIn Live videa pro maximální organický dosah

Mnoho recruiterů a HR specialistů dávno pochopilo sílu osobních profilů na profesní sociální síti LinkedIn. Důvodů je více. Jedním z nich je, že s osobními profily můžete lehce dosahovat lepších výsledků než s posty na firemním LinkedIn profilu, protože posty od lidí jsou prostě na této síti upřednostňováni.

Josef Kadlec, Recruitment Academy

Navíc na firemní profil vaší společnosti můžete mít jen omezený, nebo žádný přístup. Také počet followerů si můžete na rozdíl např. od Instagramu nebo Twitteru naboostovat přes aktivní networking, protože kdokoliv s kým se na LinkedIn spojíte se automaticky stane vaším followerem. 

Jak se ale prosadit proti konkurenci ostatních postů a zajistit tomu svému maximální organický dosah? 

Buď vaše příspěvky zaujmou a dostanete mnoho “likes” nebo jiným způsobem vyvoláte engagement a získáte k příspěvku mnoho komentářů. Jiný způsob maximalizace dosahu může být takový, že se přizpůsobíte algoritmu. 

Proč používat LinkedIn Live?

Většina sociálních sítí uměle podporuje nové formáty, aby je zpopularizovala. Jedním z takových nových formátů jsou LinkedIn Live videa. Analogický formát videí můžete znát například z Facebooku nebo Instagramu. Na LinkedIn s tímto formátem dosáhnete ještě lepších výsledků a to ze dvou důvodů:

  • abyste mohli vysílat živá videa na LinkedIn, musíte o to požádat přes formulář

  • živá videa nemůžete vysílat přímo z mobilní aplikace LinkedIn nebo na desktopu, ale potřebujete k tomu externí nástroj - tzv. RTMP encoder.

Nebojte se, není to nic složitého, ale tyto podmínky vytvářejí určitou bariéru, která dělá živá videa na LinkedIn více exkluzivní a tím pádem mají v průměru větší zásah oproti jiným příspěvkům. Ve vaší žádosti LinkedIn zkoumá, jestli máte alespoň 150 followerů, a jestli máte nějakou historii, co se týče postování obsahu. 

Žádost dělat LinkedIn Live mi schválili, co dál?

Nyní si potřebujete vybrat preferovaný nástroj, kterým budete živá videa vysílat. Já osobně nyní používám StreamYard, který umožňuje komfortní přidávání grafiky do vysílání, podporuje externí mikrofon, kameru a také např. klíčování na zeleném pozadí. Do streamu můžete lehce připojit vzdálené hosty a zároveň simultánně vysílat do několika kanálů včetně Facebook nebo Youtube. 

LinkedIn Live

Na výběr máte např. také nástroj Restream, Socialive, Switcher Studio nebo jakýkoliv RTMP encoder jako Wirecast či OBS. Protože rozšířený nástroj pro video hovory Zoom podporuje RTMP standard, můžete vysílat živá videa i z něj.

Co mám jako HRista vysílat?

Možná se teď ptáte, co byste jako recruiteři nebo HRisti mohli vysílat. Fantazii a iniciativě se zde meze určitě nekladou. Může to být například:

  • rozhovor o pozici s hiring manažerem nebo jakýkoliv jiný rozhovor

  • odborný online event

  • můžete live video použít na osobní meetup a zpřístupnit obsah online uživatelům

  • free webinář jakéhokoliv charakteru

  • živá prohlídka společnosti

  • online živá verze z natáčení firemního nebo jiného podcastu

  • lze živě odvysílat i předtočená videa.

LinkedIn Live videa mohou mít povahu jednoduchého videa z vašeho notebooku nebo plné televizní produkce, kterou jste mohli zažít např. z vysílání Recruitment Academy Awards 2021. Nezapomínejte ale na to, že i u jednoduchého vysílání je důležitá především kvalita audia. 

 

Články v sérii

Aktuální

Recruitment Supertips 1/5: Zapomeňte na LinkedIn. Hledejte kandidáty i na TikToku, Instagramu nebo Facebooku

Aktuální

Recruitment Supertips 2/5: Používejte video pozvánky tam, kde potřebujete maximalizovat response rate

Aktuální

Recruitment Supertips 3/5: Naučte se dělat market mapping z veřejně dostupných zdrojů

Aktuální

Recruitment Supertips 4/5: Naučte se dělat LinkedIn Live videa pro maximální organický dosah

Aktuální

Recruitment Supertips 5/5: Followupy kandidátům nechte na robotech