Tranzitní centrum BT pomáhá lépe rozmisťovat zaměstnance

Britský telekomunikační gigant British Telecom (BT) musel v důsledku ekonomické krize výrazně snížit počet svých zaměstnanců. Díky zřízení „tranzitního centra“ se mu však podařilo mnohým z nich najít nové uplatnění.

Pozvolné propouštění v BT začalo již v roce 1992, největší šíře však dosáhlo od roku 2008, kdy se firma rozloučila s 35 tisíci pracovníků. Díky zřízení centra to nicméně pro 9 tisíc z nich neznamenalo definitivní odchod.

Centrum pro řízení nadbytečných zaměstnanců

„Rok 2008, kdy udeřila finanční krize, pro nás byl přelomový,“ vysvětila personální ředitelka Jenny Arwasová. „Měli jsme velké množství nadbytečných zaměstnanců a zároveň hodně nabírali. Museli jsme to začít lépe řídit.“

Tranzitní centrum BT se zabývá propojováním zaměstnanců s volnými pozicemi, ale i rozvojem odborných dovedností či pomocí při sestavování životopisů.

-kk-

Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management