Vodafone odstartoval digitální akademii #FutureTalentAcademy pro mladé talenty

Podle studie Světového ekonomického fóra s názvem FutureofJobs Report dosud 65 % pracovních pozic, na kterých budou pracovat dnešní žáci, neexistuje. Na pracovním trhu tak pozvolna roste poptávka po zcela nových digitálních dovednostech, které se ovšem ve školách učí jen zřídka. Vodafone proto spustil společně s předními odborníky bezplatnou vzdělávací platformu Future Talent Academy, která mladé talenty připraví například na pozici webdesignera nebo gamedesignera. Vodafone pomáhá mladým načerpat pracovní zkušenosti také v programu Discover.

Ilustrační snímek

Ačkoliv jsou digitální gramotnost a znalost inovací nejvyhledávanějšími dovednostmi absolventů napříč obory, v českém vzdělávacím systému se na ně zatím příliš nemyslí. Iniciativu tedy přebírá soukromý sektor, který kvalifikované odborníky potřebuje čím dál tím více. Vodafone proto vytvořil Future Talent Academy, tedy ucelený program digitálního vzdělávání. Je dostupný pro jakéhokoli studenta nebo absolventa a mladým pomůže nastartovat kariéru,“ vysvětluje specialistka Vodafonu na digitální marketing Alžběta Štádlíková.

Pro zvýšení konkurenceschopnosti mladých lidí na pracovním trhu nabízí Vodafone více než 700 bezplatných kurzů v rámci partnerství s univerzitou Udemy. Protože pátrat po kurzech vhodných pro konkrétní pracovní pozice může být pro studenty bez předchozí zkušenosti náročné, akademie jim orientaci výrazně usnadňuje. „Ve spolupráci s odborníky jsme vytvořili tři hlavní studijní obory, které představují nejzajímavější a nejrelevantnější sady dovedností: webdesign, gamedesign a digitální management. Kurzy v každé oblasti sestavil přední odborník na danou problematiku tak, aby dokázal připravit absolventy na skutečné požadavky na zaměstnání,“ doplňuje Štádlíková.

Budoucím studentům #FutureTalentAcademy budou k dispozici také mentoři z řad předních českých odborníků na vybraná témata. Mohou se těšit na cenné rady například od Zdeňka Pelcla z GreenFoxAcademy, marketingové specialistky Anety Martínek z platformy Holky z Marketingu nebo UX Designera Ladislava Kubeše z Vodafonu.

Příležitost čeká i ve Vodafonu

To, že doba se mění, pociťují firmy na vlastní kůži. Velkou otázkou je pro ně například nastavení požadavků na vzdělání u některých pozic, například v IT, kde dnes středoškoláci často nemají chuť studovat vysokou školu a jsou schopni nastartovat své podnikání hned po maturitě. Vodafone proto vychází vstříc talentovaným mladým lidem, kteří ale ještě nemají jasnou představu, čemu se chtějí v životě věnovat. V rámci programu Discover si mohou vyzkoušet práci v několika různých odděleních a získají také rozvojový program vytvořený přímo na míru.

V oblasti IT je situace velmi specifická, protože narážíme na všeobecný nedostatek kvalifikovaných odborníků. V rámci programu Discover nabízí Vodafone i mladým lidem, kteří se zajímají o témata spojená s technologiemi, jedinečnou možnost nabrat zkušenosti v oboru a začít si budovat kariéru. V průběhu dvouletého programu IT and Digital TraineeDiscover Program, který začíná na podzim roku 2021, máme v plánu uspořádat tři výcvikové bootcampy,“ říká Tomáš Kruliš, HR specialista Vodafonu.

Mladí lidé, kteří zatím nemají jasnou představu o svém kariérním směřování, mohou využít také vyhledávač pracovních příležitostí FutureJobsFinder. Ten po vyplnění vstupního testu uživateli zobrazí vhodné pracovní i vzdělávací příležitosti v jím vybrané zemi, a to přímo na míru jeho zájmům a dovednostem. Aby mladé v jejich úsilí při hledání budoucího uplatnění nic nelimitovalo, nabízí jim Vodafone také speciální neomezený datový tarif „jetovtobě" za 599 Kč měsíčně.