Za co by se personalisté neměli omlouvat?

Ilustrační snímek

Personalisté se v praxi často omlouvají za věci, které sami nemohli ovlivnit nebo je provedli zcela legitimně, avšak okolí je nutí k pocitu viny. Takovými omluvami pak podkopávají svou autoritu. Za co by se tedy personalisté měli přestat omlouvat? Zkušený americký personalista a oblíbený řečník Tim Sackett radí na serveru TLNT.com neomlouvat se , když:

1. Někoho propustíte

Neomlouvejte se propouštěným zaměstnancům za to, že byli špatní ve své práci nebo svým jednáním porušili firemní pravidla.

2. Někoho nepovýšíte

Neomlouvejte se zaměstnancům, že jste je nepovýšili. Raději jim nabídněte rozvojový plán, aby mohli být povýšeni v budoucnosti.

3. Někomu nevyhovuje jeho šéf, jeho práce, jeho plat apod.

Neomlouvejte se zaměstnancům za jejich vlastní volbu pracovat pro vás. Pokud jste jim nabídli zajímavou a podnětnou práci, solidního manažera a dobrý plat, je už na nich, zda je to učiní šťastnými. Nutit je nemůžete.

Personalista by měl být připraven omluvit se věci, nad nimiž měl kontrolu a vlastní chybou je nedokázal zajistit ke spokojenosti zaměstnanců. Měl by se také umět omluvit za překvapení, protože jeho úkolem je zajistit, aby zaměstnanci nebyli překvapováni – minimálně v negativním slova smyslu.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT