Jak na virální marketing v náboru

Ilustrační snímek

Pokud chce náborář plně využívat možností, které mu při hledání zaměstnanců nabízí internet, měl by dobře znát pojem virální marketing. Jedná se plánovanou komunikaci reklamních sdělení prostřednictvím sociálních sítí, jejímž cílem je získávání tzv. šiřitelů neboli lidí, kteří budou o příslušném sdělení diskutovat a sdílet je se svými více či méně rozsáhlými sítěmi kontaktů. Pro příklady nemusíme chodit daleko. V poslední době jste mohli zaznamenat například náborové kampaně společností McDonald's, Heineken nebo Vysokého učení technického v Brně.

Cílem virálního personálního marketingu je nejen oslovovat talenty, ale také rozvíjet zaměstnavatelskou značku. Jak ale zajistit, aby se vaše nabídky práce samovolně šířily po internetu a přitom se nestaly terčem posměchu a vaši firmu ve výsledku nepoškodily? Podle náborářského serveru Recruiter.com je základem úspěchu silná zaměstnavatelská značka. Lidé o vás zkrátka nebudou mluvit (alespoň ne v dobrém), když jim nenabídnete zajímavé pracovní prostředí a ohodnocení. Proč asi všichni chtějí pracovat například pro Google? Protože nabízí zaměstnancům možnosti, které je dokáží nadchnout. A umí to vyjádřit i ve svých inzerátech. Nabídka práce získá vyšší potenciál virálního šíření, když v ní zdůrazníte příjemnou firemní kulturu, možnosti kariérního rozvoje nebo pružné práce.

Recruiter.com dále doporučuje:

Hledejte vlivné šiřitele

Pokud se má vaše pracovní nabídka šířit správným směrem, musí nejprve oslovit klíčové osobnosti v daném oboru. Mohou to být například místní zaměstnavatelé, studenti, zástupci profesních organizací nebo odborně zaměřených médií.

Využijte video

Krátká videa jsou dnes běžnými součástmi pracovních nabídek. Zaměstnavatelé si totiž již všimli, že inzeráty doplněné videi mají větší návštěvnost a jsou častěji sdíleny. Náborové video by mělo být vtipné, něčím překvapit a inspirovat k přemýšlení.

Usnadněte sdílení

Ke každému inzerátu na vašem firemním webu přidejte snadno viditelná tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Uživatel nebude nikde složitě hledat, jak se o vaši nabídku podělit.

Umožněte komunikaci v reálném čase

Dnešní uživatelé internetu očekávají okamžitou interaktivní komunikaci. Na odpovědi na své otázky k vašim nabídkám nebudou čekat dlouhé dny. Pokud tedy ještě na svém webu nemáte online chat, je nejvyšší čas jej zřídit.

Aktivně žádejte o sdílení

Velmi spolehlivě to funguje například na Twitteru. K informaci o vaší nové pracovní nabídce stačí připsat, že prosíte o přeposlání dál. Jde o stejné pravidlo jako v jakémkoli jiném marketingu – nezapomínejte na konkrétní výzvu k akci.

Spusťte program zaměstnaneckých referencí

Pokud při hledání nových lidí ještě aktivně nevyužíváte doporučení stávajících zaměstnanců, začněte. A rovnou zapojte sociální sítě. Vsaďte na prvek hry. Zaměstnanci například mohou soutěžit, kdo pro firmu získá nejvíce zajímavých talentů a sledovat to online v reálném čase.

Odměňujte sdílení vašich pracovních nabídek

Nejprve zjistěte, co bude vaše zaměstnance nejvíce motivovat, aby vaše nabídky sdíleli. Odměňujte něčím, co je zajímá a podpoří v další angažovanosti.

Učte zaměstnance rozvíjet jejich sociální sítě

Vzdělávejte své lidi v tom, jak si mají vytvářet své sítě profesionálních kontaktů například tím, že budou přispívat do odborných diskusních skupin a sdílet se svými kontakty zajímavé novinky z oboru.

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com