10 osobních zkušeností, které mi pomohly prosadit se v roli HR manažerky

V personalistice se pohybuji už od školy a z toho jsem téměř dvacet let své kariéry strávila v jediné společnosti, respektive skupině, Deutsche Post DHL Group. Začínala jsem „od píky“, prošla si různými pozicemi, a když jsem později, v roce 2004, nastoupila na post HR manažerky DHL Information Services, mým jasným cílem bylo zde vybudovat špičkové HR oddělení.

Drahomíra Downerová - personální ředitelka společnosti DHL Information Services (Europe)

Na své kolegy a celý stávající tým jsem patřičně hrdá a celé roky mě motivovalo a stále motivuje prostředí, které máme v DHL nastavené. Ráda bych se s vámi proto podělila o několik vlastních postřehů z mé praxe, které se mi osvědčily. Pomohou i vám?

1. Najděte si svého HR guru. Já jsem se učila od nejlepších. Mnoho inspirací do mého HR života jsem v začátcích načerpala od dvou zkušených kolegyní v rámci DP DHL.

2. Poznejte svůj business. Buďte otevření příležitostem a klidně na čas odejděte z HR do „businessu“ načerpat zkušenosti – stokrát se vám to vyplatí.

3. Buďte připravení na to, že HR manažer často zastává více rolí, přes manažera, HR business partnera, HR projektového manažera atd. Buďte flexibilní a připravení na časté střídání rolí.

4. Naučte se dobře komunikovat s různými typy lidí na denní bázi. Musíte být člověkem, který má obecně lidi rád/a a má rád/a interakci s ostatními.

5. Jedním z nejdůležitějších aspektů práce HR manažera je schopnost zobrazit objektivitu a takt. Budete řešit konflikty mezi zaměstnanci, provádět hodnocení výkonu vašich vlastních podřízených, najímat zaměstnance a všechny tyto procesy vyžadují spíše objektivitu než emoce, takže mějte nadhled.

6. Buďte pevní ve svých rozhodnutích. Vrtkavost nebo nerozhodnost naznačují nedostatek odhodlání a management a zaměstnanci vás převálcují.

7. Zároveň zůstaňte přístupní. Zaměstnanci musí cítit, že se na vás mohou obrátit a že jim budete naslouchat.

8. Inspirujte vaše zaměstnance.

9. „Eat your own dog food“ :-). Chovejte se vy a vaše oddělení podle toho, co ve firmě pomáháte nastavit. Když budete ignorovat vaše vlastní policies ztratíte důvěru zaměstnanců.

10. Neustále se zlepšujte. Dokonalý HR manažer je vysoce organizovaný, aby zvládal více věcí najednou, je diskrétní, orientovaný na tým a přemýšlí dva kroky dopředu, je strategickým plánovačem, neustále vylepšuje HR, je etický, nestranný a zaměřený jak na zaměstnance, tak na potřeby firmy.

Ráda přivítám také vaše podněty a zkušenosti. Co vám osobně pomohlo na cestě k profesním úspěchům?