5 jednoduchých kroků k tomu, jak mít spokojené zaměstnance

Mnoho zaměstnavatelů má stále problém dedikovat větší část rozpočtu na udržení stávající pracovní síly, i přestože sehnání a zaučení nového zaměstnance je zpravidla několiknásobně dražší, než efektivní investice do současných zaměstnanců tak, aby byli spokojení a neodcházeli ke konkurenci. Naštěstí ale existuje řada téměř beznákladových kroků, které může HR učinit, aby byli zaměstnanci dané firmy dlouhodobě spokojenější a věrnější svému současnému zaměstnavateli.

Ilustrační snímek

Tento seznam byl zveřejněn serverem Recruitment.com.

Dostatek pravomocí

Častým zdrojem frustrace u zaměstnanců je to, že nemají dostatečný manévrovací prostor pro vlastní kreativitu a že nemají dostatek pravomocí pro vlastní práci. Důvěřujte vlastním pracovníkům a vybavte je dostatečnými pravomocemi, které jim umožní skutečně efektivně pracovat a ovlivňovat věci a systémy, se kterými pracují.

Flexibilita

Nabídnout časovou a místní flexibilitu zaměstnancům často zaměstnavatele nestojí téměř nic, a přesto se jedná o zcela zásadní benefit, který především v dnešní době pracovníci velmi ocení. Vypracujte systém home office, flexibilních začátků a konců pracovní doby a vycházejte zaměstnancům vstříc při harmonizaci pracovního a osobního života.

Možnost osobního rozvoje

Firma by měla oceňovat zaměstnance, kteří se snaží někam posunout, a měla by je především podporovat v jejich osobním rozvoji. Pokud nabídnete pracovníkovi možnost osobního růstu a odborné profilace, má o jeden zásadní důvod méně, proč někam odcházet.

Systém kariérního růstu

Nastavte jasná, transparentní a pevně daná pravidla postupu po kariérním žebříčku ve vaší firmě. Zaměstnanec by měl mít jistotu, že pokud splní určité podmínky, projeví se to na zvýšení jeho platu nebo na postupu na seniornější pozice.

Ocenění dobré práce

Ačkoli to celá řada zaměstnavatelů tak nevnímá, pracovníci vyžadují, aby dobře odvedená práce na jejich straně byla ze strany zaměstnavatele doceněna nejenom finančně, ale i nefinančně. Vyzdvihujte kvalitní pracovníky a děkujte jim veřejně po nadstandardně odvedené práci.

 

-mm-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com