5 návyků vedoucích, které zaměstnanci nesnášejí

Jedním z nejčastějších důvodů změny zaměstnání ze strany zaměstnance jsou v současné době neshody s přímým nadřízeným, případně nesouznění s firemní kulturou propagovanou managementem firmy. Vedoucí pracovníci často nevědomky dělají věci, které jejich podřízení vyloženě nesnáší, a přitom stačí málo, aby změnili své chování a ze dne na den tak vytvořili vhodnější pracovní prostředí pro pracovníky svého týmu. V tomto článku se podíváme na pět častých návyků vedoucích, které jejich podřízení nenávidí.

Nespolehlivost

Podle INC.com si musí u svých podřízených manažer vybudovat přirozený respekt. A to primárně svým pracovní nasazením, chozením včas a dodržováním dohodnutých věcí a pravidel. Jestliže je manažer nespolehlivý, nedochvilný a to, co řekne, často nedodrží, nejenže tím podstatně snižuje pracovní nasazení pracovníků, ale vyloženě je tím většinou i irituje.

Rušení schůzek

Pokud má vedoucí domluvenou schůzku se svým podřízeným nebo celým týmem, je jasné, že někdy se může stát, že poradu musí zrušit. Pokud ale vedoucí pravidelně ruší schůzky 5 minut před jejich začátkem, vysílá tím jasný signál, že jeho vlastní pracovníci u něj mají minimální prioritu.

Přivlastňování si úspěchu jiných

Pocit, že někdo nedoceňuje vaši práci, je velmi frustrující. Ještě horší ale je to, pokud si váš vlastní vedoucí přivlastňuje práci, kterou jste odvedli pouze a jenom vy. Dobrý vedoucí musí umět ocenit práci svých jednotlivých podřízených a musí svou chválu předat i ostatním pracovníkům ve firmě.

Neudržování profesionálního odstupu

Neformální pracovní prostředí a určitá zábava jsou v zaměstnání žádanými pozitivy. Nic se ale nemá přehánět. Pokud se snaží vedoucí za každou cenu být „kamarád“ se svými podřízenými, neudržuje si profesionální odstup, nutí ostatní se s ním bavit neformálně a dokonce se snaží flirtovat s některými lidmi na pracovišti, mohou to jeho podřízení vnímat velmi negativně.

Zneužívání firemních peněz a benefitů

Zaměstnanci velmi citlivě vnímají, pokud jejich nadřízení zneužívají účtování do nákladů firmy. Pokud využívají firemní auta nelegálně i pro soukromé účely nebo si domlouvají s obchodními partnery výhody a barterové služby pro sebe, je to opět velmi negativní signál vysílaný vůči podřízeným.

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com