Ano a ne pro lepší vztahy s nadřízenými

Nikdo není důležitější pro vaši spokojenost v práci než váš šéf. Někteří lidé mají to štěstí, že jsou přiděleni k nadřízenému, který je dobrým vůdcem, učitelem a mentorem, jiní pracují pro pravý opak. Bez ohledu na to, kdo je vaším šéfem, však můžete svůj vztah vylepšit tím, že budete studovat cíle, styly a pracovní návyky nadřízeného a podle nich upravíte své jednání.

Ano

- Sledujte příklad lidí, kteří s vaším nadřízeným vycházejí. Snažte se od nich učit.

- Připusťte, že můžete být částečně odpovědní za své špatné vztahy s nadřízeným. Ke vztahu jsou vždy zapotřebí dva. I když nemůžete změnit šéfa, můžete změnit své chování.

- Snažte se šéfovi usnadnit práci tím, že nabídnete převzetí odpovědnosti za úkoly, které nerad dělá.

- Sledujte proměny nálad svého šéfa. Pozorujte části dne nebo týdne, kdy je nevnímavější.

- Řekněte nadřízenému, jak cítíte jeho zacházení s vámi. Počkejte, až bude klidný, a veďte tuto diskusi v tichosti a soukromí.

- Sledujte, jak postupujete. Pokud se nedostavuje úspěch, změňte svou taktiku. Buďte trpěliví.

Ne

- Nezpochybňujte autoritu nadřízeného, i když nesouhlasíte s jeho rozhodnutím v konkrétní situaci.

- Nepovažujte kritiku za osobní útok.

- Nestavte se do pozice, kdy můžete být kritizováni za vyžadování šéfova souhlasu, i když není potřeba. Dělejte svou práci a řekněte mu o výsledcích později.

- Nepoškozujte nadřízeného pomlouvání za jeho zády. Buďte loajální.

- Nepřekračujte svého šéfa, pokud to nebude absolutně nezbytné.

- Neztrácejte respekt vůči sobě. Pokud vaše strategie, jak vyjít s nadřízeným, neuspějí, zachovejte si sebedůvěru a hledejte novou práci s novým šéfem.

-kk-

Zdroj: American Management Association - portál Americké manažerské asociace (AMA)
Zobrazit přehled článků ze zdroje American Management Association