Chcete rozumět zaměstnancům? Začněte nasloucháním

Martin Luther King řekl: „Lidé spolu nevycházejí, protože ze sebe mají strach ; mají ze sebe strach, protože se navzájem neznají a navzájem se nezdají, protože spolu nekomunikují.“ Jakožto vůdce byste proto měli zapracovat na zlepšení komunikace, chcete-li lépe porozumět vašim rozdílným zaměstnancům. Začít můžete aktivním nasloucháním:

- Buďte přítomní. Poslouchejte, co vám druzí říkají a ne to, co chcete sami slyšet.

- Reflektujte obsah komunikace. Dejte najevo, že hovor sledujete. Používejte obraty jako: „Pokud vám správně rozumím…“

- Reflektujte pocity. Dejte najevo, že sledujete emoce druhých. Používejte obraty jako: „Zdá se, že máte strach. Zdá se, že to je pro vás důležité.“

- Pokládejte objasňující otázky. Snažte se upřímně porozumět druhým, aby nedošlo k nedorozumění. Pokládejte otázky jako: „Můžete mi to blíže vysvětlit?“

- Projevujte se pozitivně. Sdělujte své myšlenky a pocity a poskytujte konstruktivní zpětnou vazbu.

-kk-

Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership