Chraňte si svůj virtuální image

To, že se umíte bavit a máte ze svých akcí nebo večírků dobré fotografie neznamená, že je dobré je s vašimi přáteli sdílet po internetu. Podle průzkumu serveru CareerBuilder.com uvádí 26 % manažerů, že užívají internetové vyhledávače k tomu, aby si udělali průzkum ohledně svých potenciálních zaměstnanců. Více než jeden z deseti přiznává, že pro screening uchazečů využívá i společenské servery.

Celá polovina náborových manažerů nepřijala uchazeče na základě toho, co se touto cestou dozvěděla. 31 % manažerů uvedlo, že diskvalifikovali uchazeče poté, co zjistili, že uvedli nepravdivé informace o své kvalifikaci.

Další důvody:

- špatné komunikační schopnosti (25 %),

- delikventní chování (24 %),

- pomlouvání předchozích zaměstnavatelů nebo kolegů (19 %),

- důkazy o užívání drog a alkoholu (19 %),

- vyzrazení citlivých informací o předchozím zaměstnavateli (15 %),

- provokativní nebo nevhodné fotografie (11 %),

- neprofesionální přezdívka (8 %).

Ta lepší strana mince

Následující informace pomohly v pozitivním směru:

- informace podporující profesní image uchazeče (64 %),

- široké pole zájmů (40 %),

- dobré komunikační schopnosti (34 %),

- profesní image (31 %),

- náznaky, že uchazeč dobře zapadne do kolektivu a prostředí firmy (31 %).

Pokud nechcete, aby on-line informace o vaší osobě škodily vaší kariéře:

- Nezveřejňujte cokoliv - ať už na svých nebo cizích stránkách - co by se potenciálnímu zaměstnavateli nelíbilo.

- Pokud je možnost, nastavte profil tak, aby na stránky měla přístup jen omezená skupina osob.

- Svůj profil pravidelně kontrolujte, sledujte komentáře a zkuste zadat své jméno do vyhledávače a případné nevhodné informace odstranit.

- Buďte také připraveni podat vysvětlení.

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder