Co dělat, když vaší kariéře škodí kancelářská politika

Pokud máte pocit, že je vaše kariéra v ohrožení kvůli vaší neochotě zabývat se a zvládat vztahy se svými spolupracovníky nebo nadřízenými, zvažte tipy, které přinesla studie globální neziskové organizace Center for Creative Leadership:

- Zvolte si své firemní bitvy. Politicky zdatní manažeři disponují nárazovou kontrolou a posuzují situace před tím, než se rozhodnou, jak a kdy představí své nápady ostatním.

- Jednejte s nadřízenými. Lídři potřebují umět komunikovat s nadřízenými. Politické dovednosti ale také vyžadují schopnost budovat týmy a udržovat dobré vztahy s lidmi na všech úrovních ve firmě.

- Využívejte svůj vliv. Vlivní lidé mají dobré vztahy s druhými a pracují na jejich posilování. Umějí lépe posoudit, kdy trvat na svém, což vyúsťuje v plodnější vztahy.

- Zdokonalujte své schopnosti vnímání. Společensky prohnaní manažeři bývají vnímaví diváci. Přesně interpretují i vlastní chování.

- Naučte se využívat sítě. Lídři, kteří disponují silnými schopnostmi v oblasti vytváření sociálních sítí, vytváří vztahy získáváním podpory a řízením konfliktů.

- Buďte upřímní. U lidí s dobře vyvinutými politickými a mezilidskými dovednostmi se zdá, jako by je vědomě neužívali. Namísto toho jsou vnímáni jako upřímní a efektivní.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal