Co si myslí vaši klienti a neřeknou to?

Ilustrační snímek

Personalista není vševěd a ani při nejlepší snaze nedokáže spolehlivě číst v myšlenkách svých klientů. Ví, že mu klienti neříkají všechno, co by chtěl a potřeboval slyšet, nezbývá mu však jen, než si řadu věcí domýšlet. Zkušený personalista, bývalý personální ředitel společnosti PepsiCo a autor odborných knih z oblasti HR Alan Collins proto publikoval na serveru successinhr.com článek s názvem 25 tajemství, která vám vaši HR klienti o sobě (pravděpodobně) nikdy neřeknou.

Jak tedy zní ony „nepříjemné pravdy“, která vám váš klient neříká, ale myslí si je?

  1. V první i poslední řadě jde o mě.

  2. Pokud mi nedokážete pomoci dělat mou stresující práci lépe a rychleji, neobtěžujte mě.

  3. Musím vědět, že se na vás mohu spolehnout.

  4. Když přiznáte, že něco nevíte, je to v pořádku. Musíte mi však být schopni nabízet různé alternativy řešení.

  5. I když se na vás neobracím se všemi problémy s řízením lidí, očekávám od vás podporu a uklidnění.

  6. Nerozumím řadě vašich e-mailů, protože jsou dlouhé, složité a plné výrazů, kterým rozumí jen lidé z HR.

  7. Chvíli mi trvá, než někomu uvěřím. Jakmile však získáte mou důvěru, leccos vám odpustím.

  8. Bez ohledu na vysoké postavení ve firmě mám často strach a potřebuji, abyste mi dali pocit větší jistoty v otázce řízení lidí.

  9. Někdy neumím přiznat, že se mýlím. Uděláte-li to vy, získáte si můj respekt.

  10. Jsem váš klient, a proto naše postavení nikdy nebude rovnocenné.

  11. Těžce snáším, když věnujete více pozornosti a péče jiným klientům.

  12. Vaše výmluvy mě nezajímají. I když vyjadřuji pochopení kýváním, nevěřím vám.

  13. Považuji sám sebe za fascinujícího člověka.

  14. Pro změny mě musíte získat a přesvědčit mě, že jsou pro mě dobré.

  15. Rád o vás slyším postřehy o svém týmu, o nichž se mohu zmínit při společenských setkáních s kolegy nebo nadřízenými.

  16. Chci po vás, abyste dělali těžkou práci za mě, ale uznání se dostalo mně.

  17. Pokud mě delší dobu nekontaktujete, zapomenu, kdo jste.

  18. Když spolu mluvíme, já si mohu hrát se svým telefonem, vy ne.

  19. Jsem línější, než dokáži sám sobě přiznat.

  20. Jsem ješitnější, než dokáži sám sobě přiznat.

  21. Jsem nejistější, než dokáži sám sobě přiznat.

  22. I přesto si myslím, že jsem chytřejší než většina lidí ve firmě a vy byste mě v tom měli podporovat.

  23. Zasloužím si více, než dostávám.

  24. Nebudu vám sám říkat, kde dělám chyby v řízení svých lidí. Je na vás, jak si ke mně najít cestu.

  25. Jsem větší egoista, než dokáži sám sobě přiznat (viz bod 1). Vše se točí kolem mě.

-kk-

Zdroj: Success in HR - americký HR blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje Success in HR