Čtyři funkční taktiky pro udržení stávající pracovní síly

Prostředky a čas investované do udržení stávající pracovní síly se téměř ve všech případech spolehlivě vyplatí. Už jenom kvůli nákladům spojeným s výběrem a zaučování nové pracovní síly. Dnes si tedy ukážeme čtyři tradiční, časem prověřené a obecně platné taktiky, jak si udržet stávající zaměstnance co nejdéle.

Ilustrační snímek

Dostatek možností k seberealizaci

Podle HR Morning jsou dostatek možností k seberealizaci a široká nabídka způsobů osobního rozvoje jedněmi z nejzákladnějších potřeb ambiciózních pracovníků, o které vaše firma jistě stojí. Jestliže budete zaměstnance omezovat a nedáte jim možnost profesně expandovat směrem, ve kterém by se rádi realizovali, ochuzujete jak vaši firmu, tak i daného pracovníka.

Spravedlnost a veřejné uznání

Spravedlnost při nakládání s pracovníky je velmi důležitá. Jestliže se například někdo ve firmě snaží pouze přivlastňovat úspěchy jiných, aniž by na projektech sám tvrdě pracoval, a prochází mu to, je to zdrojem velké frustrace těch, kteří se na daných úspěších skutečně podíleli. Stejně tak pracovníci vyžadují veřejné uznání ve chvíli, kdy ví, že si ho za svou práci skutečně zaslouží.

Bohatý benefitní program

Systém benefitů by mě pokrývat celé široké spektrum potřeb a preferencí všech vašich zaměstnanců. Nesnažte se pouze odhadnout, co by pracovníci preferovali, a raději se jich přímo zeptejte formou dotazníků a průzkumu. Benefity by měly v každém případě být stejné pro všechny a jejich kvalita nebo kvantita by se neměla odvíjet od pozice nebo seniority jednotlivých pracovníků, protože pak by se mohlo jednat o další potenciální zdroj frustrace nebo pocitu nespravedlnosti.

Hlubší smysl práce

I když dáme stranou parametry jako jsou finanční podmínky, benefity nebo flexibilita pracovní doby, stále musíme mít na paměti, že běžný člověk tráví v práci tolik času, že mu většinou není jedno, pokud to, co dělá, nemá nějaký hlubší smysl. Čím dál více se zaměstnanci zajímají o to, čím vlastně lidstvu přispívají tím, co dělají. Nabídněte proto pracovníkům nějakou vizi, sdílejte s nimi priority vaší společnosti a snažte se být více společensky odpovědným a smysluplným zaměstnavatelem.

 

-mm-

 

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning