Čtyři "ne" při jednání s náborářem

Náborář je obvykle prvním kontaktem s potenciálním zaměstnavatelem a často rozhoduje o tom, zda se váš životopis dostane na stůl náborového manažera. Nejen, že je důležité znát základy toho, co náborář dělá, také je potřeba vědět, co není vhodné:

- Nebuďte příliš přátelští. Můžete vystupovat přátelsky, vyhněte se ale přílišné familiárnosti. Náboráři bývají sami přátelští a ochotní pomáhat. Je to proto, že mají v náplni práce uvolnit uchazeče a vést je náborovým procesem. Jsou to ale pořád profesionálové a to by uchazeči nikdy neměli zapomínat a měli by se k nim chovat podobně jako například k váženému kolegovi.

- Neočekávejte koučování. Náboráři nejsou vašimi kouči. Není vhodné žádat je o pomoc při sestavování vašeho úvodního dopisu, editace CV nebo plánovaní vaší kariéry.

- Nechtějte informace o ostatních uchazečích. Náboráři obecně nesdílí informace o ostatních uchazečích a vyžadováním podrobností o konkurentech můžete vzbudit dojem, že si nejste jisti ve svých dovednostech. Zde je ale několik otázek, které položit lze:

- zda stále probíhají pohovory s uchazeči,

- kolik je uchazečů,

- jak by popsali ideálního uchazeče pro danou pozici,

- co můžete udělat proto, abyste měli větší šanci uspět.

- Nevyžadujte zvláštní zacházení. Nikdy nechtějte po náboráři, aby se za vás přimluvil u náborového manažera. Pokud dojde k názoru, že jste vhodný uchazeč, pravděpodobně to udělá tak jako tak.

-av-
Zdroj: HotJobs.com - pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje HotJobs.com