Desatero náborových trendů pro rok 2015 (část 1/2)

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Náborářský server ERE.net pořádá každoroční konferenci pro odborníky v oblasti získávání talentů. Letošní, v pořadí již 14. ročník se konal v září v Chicagu a jednou z jeho nejplodnějších částí byla diskuse na téma „výzvy a budoucí trendy v získávání talentů“. Moderátor této diskuse Carl Kutsmode pak v článku pro ERE.net shrnul následujících deset trendů v náboru pro rok 2014/2015. Pojďme si je představit a zkusme se zamyslet, zda tyto trendy můžeme očekávat i u nás.

1. Hledání a budování vztahů s pasivními uchazeči

Účastníci diskuse se shodli na jasné potřebě zlepšení v oblasti identifikace potenciálních talentů a komunikaci s nimi. Nejefektivnějšími nástroje zahrnují sociální síť LinkedIn, pracovní portál Indeed.com, oborově zaměřené weby a tzv. volání naslepo (cold calling).

2. Lepší využití kontaktů manažerů na sociálních sítích

Pro náboráře to znamená úkol více zapojit manažery do sdílení informací o volných pracovních místech prostřednictvím jejich osobních sociálních sítí. Využité zde pravděpodobně najdou agregátory, jejichž prostřednictvím lze zveřejňovat zprávy na více sítích současně.

3. Více obchodu do náboru

Nábor je z procesního hlediska třeba chápat stále více jako obchod. Měl by vycházet z jasného vymezení cílových skupin, pokračovat sběrem informací a kontakty s potenciálními zaměstnanci a končit uzavřením pracovních smluv. S tím souvisí i zacílená reklama a měření úspěšnosti.

4. Nadšený hledač talentů do každého týmu

Do popředí náborových týmů se dostává specializovaná role „hledače talentů“ (talent sourcer). Je třeba přestat ji vnímat jako vstupní roli v náborářské kariéře, ze které se postupuje na vyšší úrovně. Nahraďte nováčky na této pozici zkušenými specialisty.

5. Zapojení marketingu do vytváření pracovních nabídek

Pracovní příležitosti je třeba lépe prodat. Pracovníci HR by proto měli více spolupracovat se svými kolegy z marketingu, kteří jim pomohou lépe propojit pracovní nabídky s firemní značkou. Navíc mívají k dispozici větší rozpočet a mnohem propracovanější strategie komunikace prostřednictvím sociálních sítí.

Zbývajících pět trendů si můžete přečíst v druhé části článku příští týden. Do té doby (nejen) o nich můžete diskutovat v největší české skupině pro HR profesionály na síti LinkedIn zde.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace