Dva zákony HR, které platí všude

Ilustrační snímek

Práce v oboru řízení lidských zdrojů je v různých částech světa výrazně odlišná. Ať už jde o zákony a další regulační opatření, celkovou kulturu byznysu nebo místní zvyklosti, to, co funguje na jednom místě, rozhodně nemusí fungovat jinde. A rozdíly nejsou patrné jen v rámci různých států, ale i v rámci různých firem. Při řízení lidí zkrátka nelze uplatňovat jednotný postup.

Touto úvahou začíná nedávný článek prezidenta a výkonného ředitele Society for Human Resource Management (SHRM) Hanka Jacksona. Autor v něm odkrývá dvě skutečnosti, které navzdory všem rozdílům fungují v HR univerzálně. Shodli se na tom alespoň ředitelé HR ze 17 zemí na konferenci Světové federace asociací personálního řízení (WFPMA) v Paříži. Které strategické předpoklady úspěchu to jsou?

1. Znalost byznysu

HR profesionálové musejí rozumět obchodní strategii svých organizací a vizi do budoucna. Aby mohli přispět k uskutečnění strategického plánu firmy, musejí vědět, jak chce firma své vize dosáhnout. To je základní kompetence HR.

2. Následné vytváření strategie pro řízení lidí

Pouze poté, kdy HR porozumí obchodní strategii firmy, může začít vytvářet svou vlastní strategii. Nejprve si musíte ujasnit veškeré otázky týkající se dalšího vývoje byznysu. Chce vaše firma vstoupit na nové trhy? Chcete přijít s novým produktem? Chcete zlepšit služby zákazníkům? Ať už je vaším obchodním cílem cokoli, strategie řízení lidí musí být postavena právě na tom.

-kk-

Zdroj: Society for Human Resource Management - největší světová profesní organizace manažerů lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Society for Human Resource Management