Hlavně nenápadně

Britští zaměstnanci vedou světový žebříček „kancelářského ulejvání“. Dokáží úspěšně využívat moderní kancelářské technologie k tomu, aby se mohli věnovat něčemu jinému než práci a přitom stále vypadat zaměstnaně. V rámci březnového výzkumu společnosti Captor Group provedeného na vzorku 1 500 zaměstnanců, přiznalo tuto aktivitu osmdesát procent dotázaných. Třetina respondentů věnuje prohlížení osobních webových stránek, vyřizování osobních e-mailů nebo textových zpráv 15 až 30 minut denně, což odpovídá sedmi a čtrnácti dnům neoficiální dovolené ročně.

Mezi nejčastější projevy „kancelářského ulejvání“ patří dále čtení zpravodajských serverů, vyhledávání osobně důležitých informací ve vyhledávačích, on-line nakupování, hledání jiného zaměstnání, hraní her, účast v on-line aukcích a seznamkách, blogování, chatování nebo návštěva webových stránek pro dospělé.

Z výzkumu vyplývá, že dnešní zaměstnanci v kancelářích mohou těžit z jisté svobody ve vyřizování osobních záležitostí, aniž by si to vždy uvědomovali. „Kancelářského ulejvání“ je třeba vnímat jak ztrátu času, která může ovlivnit produktivitu firem, a tudíž si žádá zásahy. Především je však podstatné usilovat o vyvážení potřeb zaměstnanců s potřebami zaměstnavatelů, budovat firemní kulturu na základě flexibility a porozumění.

-kk-

Zdroj: The Register - britský server věnovaný řízení především IT
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Register