Jak by měl vypadat první den nového pracovníka?

„Onboarding“, neboli vítání nového pracovníka ve firmě, jeho zaškolování a seznamování s výkonem jeho zaměstnání i s interními procesy celé firmy, je zcela klíčovou kapitolou v pracovním cyklu daného zaměstnance. Pokud je toto uvedení uděláno správně, má firma nakročeno k vynikajícímu vztahu s efektivně pracujícím zaměstnancem. Jestliže je ale provedeno nesprávně, může firma přijít o kvalitního zaměstnance nebo jej může demotivovat v podávání toho nejlepšího výkonu. Dnes se podíváme na to, jak by měl ideálně vypadat první den v práci nového zaměstnance.

Nezanedbávat praktické věci

Podle Hr Morning vás sebelepší a sebeoriginálnější přístup nezachrání před povinností dodržet všechny zákonné, pracovně-právní předpisy. Stejně tak je nutné novému zaměstnanci ještě před příchodem v první den pracovního poměru dát všechny důležité praktické informace, týkající se například parkování, cesty, vchodu a podobně, aby se zaměstnanec mohl hned od začátku plně soustředit na důležité věci a nemusel se stresovat kvůli praktickým drobnostem.

Utvrdit zaměstnance v tom, že si vybral dobře

Zaměstnanec by měl hned zezačátku svého pracovního poměru být utvrzen v tom, že si vybral dobře a že se mu bude v novém pracovišti líbit. Nepodceňujte problematiku prvního dojmu. Jestliže hned první den nejsou ve firmě lidé, se kterými se měl nový pracovník sejít, nebo jsou na pracovišti jiné komplikace, můžete v zaměstnanci vzbudit nepříjemné pochybnosti.

Představit zaměstnance lidem, se kterými bude pracovat

Pracovník by samozřejmě měl být seznámen s lidmi, se kterými bude v kontaktu. Neobcházejte ale se zaměstnancem celou firmu a nepředstavujte ho všem, od uklízečky až po generálního ředitele, protože si stejně jména nezapamatuje a pro mnohé lidi se může jednat o vyloženě stresovou záležitost.

Poučit ho o tom, co se bude dít

Aby se zaměstnanec do své nové práce těšil, měl by vědět, co se bude dít. Udělejte mu kalendář na prvních několik týdnů, ve kterém bude jasně napsáno, čemu se bude který den věnovat. Zaškolování stylem „prostě přijďte a uvidíme, co pro vás vymyslíme“ je neefektivní a pro zaměstnance poněkud demotivující. Pracovník by vždy měl zezačátku vědět, co se bude dít a co se od něj očekává.

Soustředit se na pozitivní věci

Platí, že pocity, které nový zaměstnanec z dané firmy má, často dlouho přetrvávají. Všichni, kteří se podílí na uvedení nového pracovníka do firmy, by se tedy měli soustředit na to, aby tento proces byl co nejpozitivnější a pro pracovníka co nejkomfortnější.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning