Jak na chyby v práci

Každý se může někdy dopustit chyby. Většinou ji lze napravit a jít dál. Chyby v práci však mohou být závažné, dotknout se zaměstnavatele nebo celé firmy. Pak není na místě chybu jen opravit a jít dál. Na takové chybě může záviset také celá vaše kariéra.

- Přiznejte svou chybu. Svěřte se s chybou nadřízeným, a to co nejdříve. Výjimku tvoří nevýznamné chyby, které si kromě vás nikoho nedotknou. V ostatních případech se však chybu nesnažte zakrývat. Bude to ještě horší, když ji objeví někdo jiný.

- Představte nadřízeným svůj plán na nápravu. Když půjdete k šéfovi s oznámením o své chybě, připravte si rovnou nabídku řešení. Svůj plán prezentujte jasně a vymezte, jak dlouho bude náprava trvat a s jakými náklady lze počítat.

- Neobviňujte ze své chyby druhé. Nepomůže to nikomu, ani vám. Pokud se s vámi někdo dělí o odpovědnost, vyzvěte jej ke společné návštěvě nadřízených.

- Omluvte se, ale nesypte si popel na hlavu. Mezi uznáním chyby a sebemrskačstvím je velký rozdíl. Převezměte odpovědnost, ale nespílejte sami sobě, zejména na veřejnosti.

- Napravte chybu ve svém vlastním čase. Pokud si náprava chyby žádá práci přesčas, neočekávejte, že vám bude zaplacena. Využijte například přestávku na oběd nebo si ráno přivstaňte.

-kk-
Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR