Jak na negativní zaměstnance

Někteří lidé srší negativitou. Nemají rádi svou práci nebo zaměstnavatele. Všichni jejich šéfové jsou a vždy i byli špatní a zacházeli s nimi nespravedlivě. Téměř v každé organizaci je někdo takový. Někdy se však mohou chovat negativně i lidé, kteří jsou jinak pozitivní. Mohou k tomu mít zcela legitimní důvody. Je proto třeba vidět rozdíl mezi notorickými a občasnými negativisty, abyste se k nim mohli správně postavit.

Jak řešit občasnou negativitu

- Vyslechněte si stížnosti zaměstnanců. Někdy opakují své negativní postoje jen proto, že jim nikdo nenaslouchá. Ptejte se a vyjasňujte si dané problémy.

- Rozhodněte se, zda považujete dané důvody za legitimní. Nabídněte svou pomoc, případně odkažte na další zdroje pomoci.

- Někdy si zaměstnanec chce jen stěžovat. Nechce radu ani rozbor situace, jen posluchače. Nabídněte své naslouchání, dlouhodobě však veďte zaměstnance k pozitivním tématům.

Jak řešit neustálou negativitu

- Snažte se takovému zaměstnanci vyhýbat.

- Pokud s ním budete nuceni pracovat, stanovte si hranice. Nenechte se zatahovat do negativním smýšlení o všem kolem. Nedávejte najevo sympatie pro jeho názory. Zdůrazněte, že přemýšlíte pozitivně.

- Doporučte odbornou pomoc.

- Proberte negativního zaměstnance s nadřízenými či kolegy z lidských zdrojů.

- Zvažte, zda byste měli setrvávat ve firmě, kde se podporuje negativní pracovní prostředí a nerýsuje se šance na změnu.

-kk-

Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR