Jak na problémy při prezentaci

I u nejzkušenějších prodejců vzbuzuje prezentace strach. Možných problémů, které mohou nastat, je nekonečně mnoho. Dle odborníků je základem boje s nervozitou pečlivá příprava. Ale i když máte řeč mnohokrát vyzkoušenou před klienty, víte přesně, co chcete říci, a máte připraveny odpovědi na všechny otázky, nedá se zabránit tomu, aby se něco nepokazilo.

Zde je 5 nejčastějších problémů a rad, jak se s nimi vyrovnat:

  • Technické problémy – ačkoliv máte veškerou techniku vyzkoušenou, vždy může něco selhat, a proto je potřeba si vždy připravit náhradní způsoby, jak nepředvídanou situaci ustát. Nejlépe s humorem.
  • Začátečníci – když bude váš kolega začátečník prezentovat, nesnažte se ho opravovat. Pokud budete do jeho prezentace vstupovat s doplněními, nikdy by se nenaučil prezentovat.
  • Záskok za šéfa – připravili jste vše, ale ředitel nakonec nemohl přijet a jeho zástupce nemá pravomoc rozhodnout. Využijte to jako příležitost a pobavte se ještě jednou o argumentech, které budete moci využít při příští prezentaci před ředitelem.
  • Zaujměte – vžijte se do pocitů svých posluchačů a snažte se je zaujmout informacemi k tématu.
  • Přepracovaný vedoucí – může se stát, že na setkání dorazí přepracovaný vedoucí, který je pro svoji únavu zaujatý proti vaší nabídce. Nesnažte se ho přesvědčit a dejte si pozor, aby jste ho neurazili.

-jh-

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management