Jak odradit zaměstnavatele

Následující chování je vzorkem špatných kroků uchazečů, které garantují negativní dojem na potenciálního zaměstnavatele.

- Získejte příliš informací. Než někde projevíte zájem o nabízenou pracovní pozici, ujistěte se, že neplýtváte časem na něčem, co je pod vaši úroveň. Když vás něco zaujme, zaměstnavateli zavolejte a přejte si hovořit s člověkem, který má na starost nábor. Ptejte se na výši platu, volno, velikost kanceláře atp. Na závěr trvejte na zaslání podrobného popisu pozice faxem nebo e-mailem.

- Vytvořte úvodní dopis, který je celý o vás. Začněte siláckým „tohle je práce, kterou jsem hledal“. Pak vysvětlete, co chcete – například, že hledáte finančně výhodnou pozici, kde můžete získat zkušenosti a věnovat se svým zájmům. Ještě lépe – nepište vůbec žádný úvodní dopis. Každý přece může vidět z vašeho CV, jaké má štěstí, že jste vůbec projevili zájem.

- Při pohovoru ukažte „kdo je tady pánem“. Přijďte pozdě – tak se vyhnete možnému čekání. Při pohovoru klaďte inteligentní otázky typu: „Čím se tahle firma zabývá?“ Kritizujte, že to nedělají efektivně, a proto jste o nich vůbec neslyšeli. Opakovaně přerušujte osobu, která vede pohovor. Pokud se vám snaží něco namítnout, ignorujte ji a dál nahlas hovořte. Mějte při ruce svůj mobilní telefon pro případ, že vám během pohovoru někdo zavolá a nabídne něco lepšího.

- Nedejte se odbýt. Po pohovoru kontaktujte člověka, který jej vedl a chtějte vědět, jak jste si vedli. Pokud se osoba zdráhá informace podat, nebojte se dělat nátlak. V případě potřeby ji kontaktujte opakovaně.

-av-
Zdroj: Fabjob.com - americký server pro uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fabjob.com