Jak pomoci zaměstnancům přežít krizi

Současná situace staví manažery před úkol zvládat stejný objem práce s nižším počtem zaměstnanců. Jak ale pomoci zaměstnancům, aby se v náročnějším pracovním prostředí udrželi nad vodou, když sami manažeři mají pocit, že se potápějí? Článek shrnuje několik tipů, které by manažeři měli sdílet se svými zaměstnanci, kteří se snaží uspět v dnešních rozbouřených vodách.

- Znejte sami sebe. Nikdy nebylo důležitější znát sebe jako osobnost a přispěvatele své organizaci. Pochopíte-li, co vás motivuje a kde je váš talent, budete lépe vědět, co dělat a kdy žádat o pomoc.

- Vytvořte si plán, jak přežít současnou bouři. Zvažte, kdo by měl být součástí tohoto vašeho plánu - nadřízený, kolegové, přátelé, společníci a klienti. Když si vytvoříte plán, jak dosáhnout požadovaných výsledků a zároveň se nezpronevěřit sami sobě, získáte potřebný pocit kontroly.

- Otevřeně komunikujte s manažerem, kolegy a společníky. Odolejte přirozené tendenci stáhnout se a vyčkávat. Ostatní by pak nevěděli, jak se cítíte, co od nich potřebujete nebo co pro ně můžete udělat. Součástí vašeho plánu by proto mělo být časté a upřímné mluvení s ostatními. Zkuste si naplánovat formálnější setkání s nadřízenými nebo společníky, abyste posílili své soustředění a zůstali na stejné vlně.

- Učte se a získávejte všechny možné zkušenosti. Prostoje nebo nové úkoly vám umožní vyzkoušet si něco, k čemuž byste se v době ekonomického růstu nemuseli dostat. Dostanete-li příležitost dělat něco nového nebo jinak, vítejte ji jako možnost vlastního rozvoje. Buďte také proaktivní a sami tyto příležitosti vyhledávejte.

- Vyberte si svůj pohled - pozitivní nebo negativní. Složité časy dokážete lépe přestát s pozitivním přístupem. To si však vybírá daň v podobě možného fyzického i duševního vyčerpání. Nezapomeňte proto doplnit svůj plán o snižování stresu. Sejděte se s kolegy a dopřejte si přestávku, ať už to bude procházka nebo oběd.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools