Jak poskytovat a přijímat negativní zpětnou vazbu

Nikdo není dokonalý. Všichni děláme chyby, což znamená, že se budeme dostávat do situací, kdy budeme muset přijmout nebo sami vyjádřit negativní zpětnou vazbu.

Při poskytování negativní zpětné vazby vždy uvádějte příklady chování, které je třeba zlepšit. Vyzývejte k otázkám a komentářům. Pokud kritizovaný zaměstnanec mlčí, je to spíše známka nelibosti než přijetí kritiky. Zajímejte se, s čím nesouhlasí a proč. Získejte jeho závazek ke změně. Naplánujte si příští schůzku, při níž zhodnotíte jeho pokrok.

Při přijímání zpětné vazby se zajímejte o konkrétní příklady kritizovaného chování. Požádejte o příležitost dělat věci lépe. Navrhněte, co zlepšíte a do kdy. Poděkujte za kritiku jako důkaz toho, že se o vás někdo zajímá a chce, abyste se zlepšili.

-kk-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning