Jak pracovat s lidmi, s nimiž nemůžete vyjít?

Většina lidí si myslí, že je dostatečně profesionální na to, aby dokázala pracovat s kýmkoli, koho ve své kariéře potká. Snad každý však narazil na někoho, s kým mu spolupráce připadá nemožná. Jak tedy pracovat s lidmi, u nichž se vám zdá, že s nimi nedokážete vycházet?

- Jednejte klidně. Než se pustíte do diskuse, uklidněte se a ujasněte si, čeho chcete dosáhnout. Pamatujte si, že šelmu nejlépe zkrotíte, když neútočí.

- Pečlivě plánujte. Druzí lidé mohou vědět, co od nich chceme jen tehdy, pokud jim to řekneme. Je proto třeba jasně vědět, co vlastně chcete a co nikoli.

- Myslete na to, že nejde o vašeho nepřítele. Nepřemýšlejte o problémových spolupracovnících jako o nepřátelích. Nahlížejte na ně jako na jedince, jejichž určité chování vám způsobuje potíže. Na toto chování se soustřeďte.

- Pamatujte, že nejste sami. Všichni potřebujeme někoho, s kým si můžeme popovídat, abychom si mohli ujasnit své myšlenky a zbytečně je nehromadili.

- Sledujte, zda jde jen o vás. Má s danou osobou problém i někdo jiný? V případě, že ano, můžete spojit síly. Pokud ne, stále máte nadřízené, kteří vám mohou pomoci.

- Přestaňte mluvit. Nejste-li schopni vyřešit své vztahy při osobní diskusi, vyzkoušejte e-mail. Umožní vám předem si zprávu připravit a mluvit bez přerušení.

- Zachovejte profesionalitu. Snažte se nenechat své osobní pocity zasahovat do práce. Nikdy nevíte, kdy se s dotyčnými opět setkáte.

- Pokud poprvé neuspějete, neopakujte se. Nepřestávejte se snažit, místo opakování téhož však vyzkoušejte jiný přístup.

- Pozor na dobré rady. Řiďte se vlastní hlavou a vlastním srdcem. Ujasněte si důsledky svého jednání, ale i toho, když neuděláte nic.

- Odejděte. Odejít z práce není vaší poslední možností. Poslední možnost spočívá v tom, setrvávat ve stresujícím prostředí a odnést si zdravotní následky. Pokud tedy vyzkoušíte všechno a neuspějete, je čas uvažovat o změně pracoviště.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today