Jak řešit nesoulady a hádky na pracovišti?

Pracovníci ve firmách jsou lidé jako všichni ostatní a proto se může stát, že někteří lidé si na pracovišti nesednou. Ve většině případů lidé zůstanou profesionály a konflikt mezi lidmi nijak neeskaluje. Problém ale nastává, když jeden z účastníků neshody nebo dokonce oba účastníci nechají věc zajít až k otevřené válce. Takovýto stav nejenže snižuje pracovní produktivitu a soustředěnost zúčastněných lidí, ale působí i toxicky na pracovní prostředí jako celek. Jak řešit situaci, kdy mezi spolupracovníky panuje otevřená nevraživost?

Ilustrační snímek

Nechte emoce stranou

Poslední věcí, kterou konflikt potřebuje, jsou další emoce. HR Zone varuje před tím, abyste do řešení problému jakkoliv zatahovali emoce. Celou věc je potřeba řešit objektivně, klidně a profesionálně.

Nenechte problém zajít příliš daleko

Jako u většiny problémů i zde platí, že čím dříve se problém detekuje a řeší, tím jednodušší a rychlejší je jeho řešení. Pokud budete problém dlouhodobě ignorovat a necháte jej eskalovat, ukazujete tím navíc ostatním pracovníkům, že takovéto problémy nehodláte řešit, což může ústit v další problémy.

Nesuďte

Stát se soudcem, který rozsoudí jednotlivé účastníky této kancelářské bitvy, vám přísluší pouze v případě, že jeden pracovník druhého vyloženě šikanuje. Jestliže se jedná o standardní neshodu, nechte účastníky, ať si věc vyřeší sami.

Sedněte si se zaměstnanci

Sedněte si jednotlivě s účastníky neshody a vysvětlete jim, že vám nepřísluší hodnotit, kdo má a nemá pravdu, ale že je potřeba, aby se neshoda vyřešila, protože působí toxicky na celé pracovní prostředí. Připomeňte zaměstnancům, že mají být profesionály, a že si musí problém sami vyřešit.

Proveďte potřebná opatření¨

Učiňte opatření, která eskalaci problému dále zabrání. Například nechte každého pracovníka pracovat na jiném projektu nebo je varujte, že jim budou sebrány odměny, pokud se bude věc příště opakovat.

 

-mm-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Zone