Jak se (ne)chovat k zaměstnancům, kteří přežili propouštění

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

S ekonomickou krizí přichází úbytek pracovní míst. Spojené státy například loni zaznamenaly rekordní počet ztrát pracovních míst – největší od roku 1945. To se může letos ještě zhoršit. Když už však firmy začnou propouštět, jak by se měly chovat k těm zaměstnancům, kteří zůstanou?

- Nezacházejte se zaměstnanci jako s dětmi a nepřikrášlujte realitu. Nechoďte po špičkách okolo složitých záležitostí a mluvte se zaměstnanci o tom, jak to skutečně je. Uvědomte si, že jsou to dospělí lidé, kteří dokáží přijmout pravdu.

- Nezlehčujte ekonomickou situaci a neposkytujte falešná ujištění. Místo snahy o minimalizování ekonomické krize odhalte její plný dopad na vaši firmu. Poskytněte klíčové detaily a upřímné interpretace.

- Nejednejte tak, jako by se vše týkalo jen obchodu a nic nebylo osobní. Uvědomte si, že jde o osobní věci – zejména strach zaměstnanců z neschopnosti platit účty a mít co jíst je osobní.

- Nesnažte se řídit emociální reakce druhých. Vyhněte se tomu, říkat druhým, jak se cítí nebo co mají dělat. Je to jejich záležitost, ne vaše.

- Neodrazujte druhé od vyjadřování pocitů. Naopak dejte svým lidem možnost vyjádřit se veřejně. Snažte se co nejvíce řešit tyto záležitosti osobně a neskrývejte se za e-mail.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace