K čemu všemu může firmě být sociální síť?

Ilustrační snímek

Odpovědi na tuto otázku zveřejnil na serveru askgrapevine.com Mike Louie, manažer programu interní komunikace ve společnosti VMware. Louie, který řídí komunikaci více než 13 tisíc globálních pracovníků společnosti, vidí největší výhody sociálních sítí pro interní komunikaci v následujících aspektech:

1. Pomoc při onboardingu

Noví zaměstnanci si na interní sociální síti snadno najdou odpovědi na své otázky nebo přímo osloví své nové spolupracovníky. Díky profilům jednotlivých zaměstnanců se také lépe seznámí.

2. Odhalení odborníků a nových talentů

Talenty, o kterých jste dosud nevěděli, si snadno najdou své publikum a odhalí se vám. Zaměstnanci mohou navzájem sledovat zajímavé myšlenky svých kolegů, publikovat odkazy na zajímavé zdroje, zakládat diskusní skupiny apod.

3. Spojení zaměstnanců na velké vzdálenosti

Díky sociální síti mohou zaměstnanci sdílet zkušenosti ze svých projektů napříč geografickými vzdálenostmi.

4. Větší důvěryhodnost obsahu

Sociální síť se ve firmě rychle stane důvěryhodnějším zdrojem informací o firmě než je tradiční intranet nebo služby pro sdílení firemních informací typu SharePoint. Aktualizují se totiž v reálném čase a nevyžadují žádné složité procesy aktualizací.

5. Posílení angažovanosti

Zaměstnanci se díky sociální síti seznámí s kolegy, s nimiž by se jinak nepotkali. Zejména pro zaměstnance nejmladší generace je tento způsob komunikace běžný a zaměstnavatel, který je vede k využívání sociálních sítí, tím posílí jejich nadšení pro práci.

6. Zlepšení komunikace s vedoucími představiteli firmy

Sociální síť dá řadovým zaměstnancům možnost komunikace s nejvyššími manažery, kteří tak získají možnost ukázat svou lidskou tvář.

-kk-

Zdroj: HR Grapevine - britský portál a časopis věnovaný HR
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Grapevine