Jakmile se zaměstnanec stane manažerem, přestává být odpovědný jen za svou vlastní práci a začíná nést odpovědnost za něco, co jen sám vytvořit nedokáže. I když tedy má na vizitce napsáno „Manažer výroby“ nebo „Projektový manažer“, musí v první řadě umět řídit lidi. Jakýkoli management je především záležitostí řízení lidí. Co především by manažer měl o lidech vědět, výstižně shrnuje server About.com:
-  Každý člověk je originál. Uvažuje jinak a motivují jej jiné věci. 
-  Lidé jsou nepředvídatelní. Propadají různým emocím, a proto nikdy nemůžete s jistotou tvrdit, že víte, co udělají. 
-  Lidé jsou sobečtí, myslí na své dobro a své vlastní zájmy. 
-  Lidé umějí být i velkorysí a pomáhat druhým. 
-  Lidé jsou nestálí. To, co je zajímalo a motivovala včera, už dnes nemusí platit. 
-  Lidé se často bojí, někteří to jen umějí lépe skrývat. 
-  Vzhledem k výše uvedeným vlastnostem je s lidmi zábava, nikdy se nebudete nudit. 
-  Lidé potřebují lídra. Pokud je nepovede vy, najdou si někoho jiného. 
-kk-
 
  
 