Kde jsou vaši teleworkeři?

Firmy často váhají se zaváděním možnosti teleworkingu, protože se obávají, že nebudou mít přehled o tom, co jejich zaměstnanci ve své domácí kanceláři dělají. Tomu se však dá poměrně snadno předejít vytvořením vhodného kontrolního systému. Ten mají zavedený například v jedné plynárenské distribuční firmě v USA. Kontrolní systém a strategie pro teleworking vychází především z konkrétního naplánování práce z domova pro jednotlivé zaměstnance.

Každý pracovník má vyhrazeny určité dny v týdnu, přičemž ostatní mají přehled o tom, co právě dělá – mají k dispozici jeho telefonní čísla i e-mailové adresy a mohou s ním kdykoli komunikovat. Zaměstnanci jsou formálně rozděleni do skupinek po třech, přičemž když jeden zaměstnanec pracuje z domova, ostatní dva zastávají jeho práci ve firmě. Teleworker také musí odevzdávat pravidelné týdenní reporty, aby jeho nadřízený věděl, na čem pracuje a kolik času práci věnuje.
Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Job Universe