Když začnou být přesčasy na obtíž

EAT – britský maloobchod s potravinami si cení svých zaměstnanců. Například jim vychází vstříc, co se týče možnosti přesčasových hodin. Většina personálu má zájem pracovat více než 48 hodin týdně. Jak se má ale společnost vypořádat s případným omezením takovéto výhody?

Problém:

EAT je rostoucí společnost s 43 pobočkami, s asi 130 lidmi ve výrobě.

Má, co do národností, velmi různorodý tým a platí jen minimální mzdu. Lidé si ale vydělávají víc, jak se učí a budují si kariéru. Téměř všichni jsou placeni od hodiny.

Jejich dilema je v současné době trojnásobné.

Jak zajistit životní – pracovní rovnováhu, tj. aby nepracovali příliš hodin i když sami chtějí?

Jak dát najevo, že je pro ně lépe pracovat méně než 48 hodin týdně, aniž by o lidi přišli nebo aby si tito lidé začali hledat druhé zaměstnání?

Když odstraní tuto část ze smlouvy – jak jim to mají sdělit ?

„Pracuje tu spousta dobrých lidí, chceme, aby byli spokojeni a motivováni a chceme si je udržet, ale věříme, že odmítnutí přesčasových hodin bude mít větší dopad, než se zdá.“

Esther O’Halloran

Head of people, EAT

ŘEŠENÍ

Helen Scott

Director of HR at SFI


Bylo by dobré udělat audit pracovní doby všech zaměstnanců. Tím zjistíte, kolik zaměstnanců a v jaké míře by změnou bylo ovlivněno.

Radím být k těmto lidem otevřená a upřímná a také jim zkusit vysvětlit výhody tohoto opatření. Dejte jim najevo, že si jich vážíte a že chcete situaci řešit jak po stránce zákona tak zaměstnanců.

Vaši zaměstnanci by o tomto kroku měli všichni být informováni předem - ocení vaši otevřenost. Řešení dilemat může být oslovováním lidí v přední linii. Můžete jim navrhnout, aby oni sami zkusili situaci vyřešit. Může to být např. úspora, díky které jim bude zvýšena hodinová sazba.

-av-

Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management