Konflikt vás může změnit k lepšímu

Konflikty na pracovišti mohou být produktivní, ale záleží na tom, aby zaměstnavatelé i pracovníci rozuměli správně strategiím, jak konflikty využít.

Každá hádka může vyústit do prudkých a dlouhých sporů. A je jedno, v čem byl problém na začátku. Je ale třeba si uvědomit, že hádka se netýká jen dvou dotyčných osob, ale většinou jsou do ní zapletení i ostatní, i kdyby měli jen trpět tím, že ti dva spolu nemluví.

Konflikty na pracovišti jsou časté a samozřejmé. Přece jen se v práci potkávají lidé různých povah, kultur i osobních cest. Příčinou může být také touha po kariéře. Srážek na pracovišti se však nesmíme bát. Měli bychom se je naučit využívat jako svou výhodu.

V každé skupině lidí jsou nějaké symptomy „nezdravých vztahů“. Jedna osoba řekne ano, druhá musí říci zákonitě ne. Lidé často rádi mluví současně, skáčou si do řeči. Někteří jedinci zase stále hledají protivníky a každému oponují. Právě takoví jsou nejčastějšími zdroji konfliktů. Špatnou psychologickou atmosféru vytváří také klevety, podezřívání a nedůvěra.

První reakce každého na konflikt je vyhnout se mu. Ovšem to není řešení. Může se stát, že nás dlouhodobé neřešení problému začne fyzicky i psychicky ovlivňovat, začneme se pak cítit nejistí a nespokojení. Naše vitalita může jít dolů.

Přitom můžeme konflikt využít stejně tak jako kteroukoliv jinou negativní situaci v životě. Každé negativní zkušenost nám umožňuje něco změnit, buď ve vztazích, nebo v nás samotných.

-pk-

Zdroj: OHS Online - server zabývající se tématem provozní bezpečnosti a bezpečnosti práce
Zobrazit přehled článků ze zdroje OHS Online