Má firma zasahovat do sporů zaměstnanců?

Spory zaměstnanců stojí jen britské firmy v průměru 20 000 liber ročně. Firmy, kde se angažují a zasahují do sporů nebo zaměstnance školí, jak se v takových situacích chovat, však zaznamenávají výrazně nižší počet soudních pří.

Navzdory potenciálu snížení nákladů spojených s procesy, nevyužívá těchto technik téměř 60 % oslovených firem. Z těch, které tuto metodu využily, uvádí čtyři pětiny, že pomáhá zlepšovat vztahy mezi zaměstnanci, 71 % pak uvedlo, že snižuje stres při případných formálních procedurách.

Respondenti uvádí, že neformální diskuze a jednání jsou nejefektivnější přístup, jak konflikty řešit. Vyjednávání může pomoci znepřáteleným lidem identifikovat, co je kořenem jejich neshod, co potřebují, aby je vyřešili a pohnuli se dopředu a identifikovat změny nebo kompromisy, které jsou ochotni udělat ve svém chování či postoji.

Zaměstnavatelé by měli investovat do školení, jak řešit konflikty, aby poskytli řadovým manažerům neformální dovednosti, které jim umožní uklidnit spory dřív, než se neúnosně vystupňují.

-av-
Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management