Měli by vaši zaměstnanci pracovat na dálku?

Stále více zaměstnanců využívá možnosti pracovat na dálku, což i zaměstnavatelům přináší řadu výhod. Ne každý je však dobrým kandidátem pro tento druh práce. Zatímco například účetní nebo někteří úředníci mohou snadno pracovat z domova, recepční je potřeba v kanceláři.

Je proto třeba pečlivě zvážit každou pracovní pozici, uvažujete-li o práci na dálku. Dále je třeba brát v úvahu i osobnosti zaměstnanců. Budou potřebovat zejména vlastní motivaci a důvěryhodnost. Přečtete si několik tipů, jak zajistit pozitivní výsledky práce na dálku pro vás i vaše zaměstnance.

- Zaměstnanci by měli být telefonicky dostupní během pracovní doby. S výjimkou přestávky na oběd a dalších naplánovaných přestávek by vám měli odpovídat, kdykoli se ozvete.

- Zaměstnanci pracující na dálku by měli alespoň jednou týdně docházet do kanceláře. Pomáhá to udržet vztahy s dalšími zaměstnanci a umožňuje pořádání nezbytných porad tváří v tvář.

- Pracovní vybavení domácího zaměstnance by mělo být vaše. Lepší, než poskytovat důvěrné informace o vašem podniku do rodinných počítačů zaměstnanců, je zakoupit jim počítač pouze pro pracovní účely. Měli byste také zaměstnanci zaplatit instalaci přiřazené telefonní linky.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com