Méně práce, lepší výsledky

Myšlenka poskytnout klíčovým zaměstnancům možnost pracovat méně hodin za nižší mzdu a benefity může vypadat jako blud. Nová americká studie však ukázala, že taková flexibilita může přinést mnoho výhod. Podle doktorky Ellen Ernst Kossekové ze Školy pracovních a průmyslových vztahů při Michigan State University je to způsob, jak si přilákat, motivovat a udržet nejvýkonnější lidi.

S dalšími kolegy zkoumala americké a kanadské společnosti, které se v posledních nejméně šesti letech potýkaly se snižováním objemu práce. Výsledná studie, jíž se zúčastnily i velké firmy jako IBM, Starbucks, Deloitte & Touche nebo General Mills, vychází z rozhovorů se zaměstnanci a manažery.

Ukázalo se, že zaměstnanci, kteří pracují méně hodin, jsou v menším stresu, mají pocit, že lépe plní své pracovní povinnosti a jsou také loajálnější k zaměstnavateli. Nejdůležitější však je, že snížený objem práce dokáže lépe udržet nejvýkonnější zaměstnance, což si přeje každá firma. Zaměstnanci pak mají také prostor více přemýšlet o své práci a přicházet s nápady, které by je jinak nenapadly.

Kosseková se domnívá, že zkrátit pracovní dobu je možné u většiny profesí a měl by to být trend dalších let. Nejde o to, nutně upravovat pracovní rozvrh každého individuálního zaměstnance, ale o nový náhled manažerů na měnící se podstatu práce a různé způsoby jejího výkonu.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues