Měřit, měřit, měřit

Ilustrační snímek

Mají-li lidské zdroje hrát ve firmě strategickou roli, potřebuji jasná měřítka, jejichž pomocí to firmě dokáží. I když tato myšlenka není nijak nová, nabízí se otázka, proč lidské zdroje nevyužívají měřítek častěji. Je to tak těžké? Podle serveru hrmorning.com za tím stojí spíše výmluvy. Ty nejčastější zahrnují:

1. Nemáme v HR žádný analytický mozek

Pokud ve svém týmu skutečně nemáte nikoho, kdo umí pracovat s čísly a analytickými nástroji, oslovte někoho z analytiků například mezi účetními.

2. Nevíme, co bychom měli měřit

Možností je celá řada. Začněte otázkou: jaké tři hlavní problémy řeší v současné době vaše firma nebo oddělení HR? Pak hledejte měřítka pro tyto problémy.

3. Vyšší management nevidí v měření HR smysl

Pak je musíte přesvědčit o opaku. Začněte pozvolna u menších věcí a prezentujte vedení, co jste změřili a proč má smysl pokračovat.

4. Museli bychom obtížně hledat různá data na různých místech

Přece si nemyslíte, že vám všechno spadne do klína již hotové. Na druhou stranu nemusíte vždy využívat všechny zdroje dat, které ve firmě máte. Vybírejte je podle typu konkrétního měřítka.

5. Nemáme na měření čas

S takovým přístupem jej nebudete mít nikdy. Analytické nástroje pro měření aktivit HR naopak patří mezi věci, kterým byste se měli věnovat hodně.

6. Už jsme to zkoušeli, ale naše výsledky nikdo nevyužil

Nenechte se odradit negativní zkušeností. Bude to chvíli trvat, než si najdete k měření HR tu správnou cestu. A pracujte také na svých prezentačních dovednostech – poslat výsledky vedení firmy e-mailem nestačí.

-kk-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning