Milujte se a množte se

Klíčoví japonští zaměstnavatelé reagují na prohlubování demografické krize ve své zemi tím, že přicházejí s novými strategiemi vyrovnání pracovního života se soukromým. Zaměstnance vyzývají k častějšímu sexu a trávení více času s rodinou. Zavádějí rodinné týdny, v nichž motivují zaměstnance k aktivní účasti na zvyšování porodnosti v zemi.

Největší japonská obchodní organizace Keidanren například vyzvala svých 1600 členských společností, aby poskytly manželským párům více volna na rozmnožování. Také další přední zaměstnavatel Nippon Oil Corp oznámil svým lidem, že od nich očekává „aktivní účast“ na zvyšování porodnosti v Japonsku.

Porodnost v Japonsku dosahuje průměrného čísla 1,34 dítěte na jednu ženu. To je jedna z nejnižších porodností na světě. Ke stabilnímu udržení populace by přitom bylo potřeba 2,07 dítěte. Výzkum Japonské asociace pro plánování rodiny, jehož se zúčastnilo 3000 ženatých mužů a vdaných žen do padesáti let, potvrdil, že řada lidí je příliš unavená na sex po práci.

-kk-

Zdroj: Employee Benefits - britský portál věnovaný zaměstnaneckým výhodám
Zobrazit přehled článků ze zdroje Employee Benefits