Nejčastější manažerské chyby v ekonomické krizi

I když je pochopitelné, že si dnešní doba žádá snižování stavů, chtějí-li se některé firmy udržet, manažeři by se měli ujistit, že ze seznamu jejich priorit nezmizí řízení talentu a rozvoj kariéry. Měli by se ptát, zda se chtějí udržet i poté, až se ekonomická situace zlepší.

Nedávný výzkum náborové společnosti Robert Half International sestavil žebříček třiceti nejčastějších chyb, kterých se manažeři dopouštějí v ekonomicky nejistých dobách. Nejzásadnějších je přitom následujících sedm:

- Přesvědčení, že zaměstnanci nepřijmou pravdu. Pokud jste to dosud nedělali, měli byste nyní začít přistupovat k zaměstnancům jako k obchodním partnerům. Znamená to otevřeně komunikovat o důsledcích krize a pomoci zaměstnancům alespoň částečně získat pocit kontroly.

- Zacházení s lidmi tak, že by měli být rádi za svou práci. Manažeři by neměli přehlížet pozitivní uznání a podporu kariéry svých zaměstnanců. Nejvýkonnější zaměstnanci naopak vyžadují v krizových obdobích více pozornosti.

- Snaha o obvinění nejvyššího vedení. Řada středních manažerů dnes musí přicházet se špatnými zprávami. Měli by se však při tom vyhnout obviňování svých nadřízených a pouze prezentovat změny a jejich důvody.

- Nepožádání zaměstnanců o pomoc při rozšiřování vztahů s klienty. Zapojte svůj tým do hledání nových obchodních příležitostí. Může to znamenat rozšiřování vztahů se stávajícími klienty i získávání nových.

- Přetvoření práce na „mission impossible“. Zmrazování náboru a zkracování rozpočtů může vést k tomu, že jeden zaměstnanec bude vykonávat práci za dva nebo i více lidí. V takovém případě je důležité pomoci mu vymezit klíčové projekty. Ostatní delegujte nebo odložte.

- Přesouvání koncentrace od první linie. Uvědomte si, že v těžkých dobách je klientský servis důležitější než kdy jindy. Děláte vše potřebné, aby vaši zaměstnanci v přímém kontaktu se zákazníky měli správný přístup a předávali správná sdělení?

- Čekání na vyzkoušení nových věcí. I v obtížných časech se vám může vymstít, budete-li hrát příliš při zdi. Pokud máte slibnou novou službu, nečekejte na lepší dobu.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues