Několik tipů, jak vybudovat dobré pracovní prostředí

Zaveďte pravidelná pracovní setkání - vyčleňte si čas pro váš tým jako celek i pro jednotlivé zaměstnance. Zvolte vhodnou formu - setkání může být jak oficiální, tak neformální rozhovor v kanceláři či třeba diskuse během společného oběda či kávy. Dejte zaměstnancům příležitost se ptát a dostávat odpovědi - komunikovat je možno osobně i např. pomocí bulletinů - nabídněte různé možnosti. Rychlé poskytování úplných informací hraje důležitou roli v získání důvěry pracovníků.

Buďte upřímný a čestný - pokud nevíte odpověď, přiznejte to. Nebojte se klást nepříjemné dotazy, plňte svoje sliby a závazky. Takové chování povzbudí váš tým - nebude se pak obávat přijít s vlastními nápady a návrhy a bude ochoten s vámi otevřeně řešit pracovní problémy. Pomozte svým lidem uzavírat závazky a dokončovat jejich úkoly, vypracujte časový plán jejich plnění a společně kontrolujte jejich průběh.

Organizujte setkání, jichž se zúčastní lidé z různých oddělení a dbejte, aby každý něčím přispěl k dialogu - je třeba překonat počáteční ostych. Vytvořte skupiny složené s z pracovníků různých oddělení a úrovní - zlepší to sdílení informací v rámci firmy. Vítejte (a požadujte) názory a doporučení zaměstnanců a dejte jim vědět, že se jejich podněty zabýváte. Pamatujte na důležitost dostupnosti informací. Používejte různé způsoby, jak pracovníky informovat, a ujistěte se, že jim bylo porozuměno a byly akceptovány.
Zdroj: Ivy Sea Online - portál americké poradenské společnosti Ivy Sea Inc.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ivy Sea Online