Neztrácejte čas!

Čas je pro nás něčím, co si nemůžeme našetřit do zásoby, týden má prostě 168 hodin ať děláme, co děláme – můžeme jej pouze trávit, a to jak užitečně, tak jím i naprosto plýtvat. Ale lze zvýšit množství času, který můžeme věnovat užitečným věcem? Ano – tím, že budeme pracovat spíše chytřeji, než tvrději. Zde je několik rad, které nám umožní „uskladnit“ si čas. První zní – sestavte si „mapu“ událostí, které přerušují vaši práci. Některá zdržení jsou nezbytná a užitečná, ale řada jich není nutných.

Vypracujte krizový časový plán – opět si zaznamenejte průběh pracovního týdne – tentokrát z hlediska časového stresu, nízké výkonnosti, která vás nutila předělávat už jednou udělané věci. U každé stresové situace se zastavte a ptejte, jak by bylo možné se jí vyhnout. v dalším týdnu se pak pokuste přijmout opatření. Naučte se metodě rychločtení – je poměrně jednoduché s trochou cviku číst až dvakrát rychleji než je průměr (cca 200 slov za minutu).

Naplánujte si denní činnosti – každá minuta strávená plánováním vám ušetří devět minut práce. Příprava denního rozvrhu také pomáhá lidem udržet na zřeteli, co je skutečně podstatné a důležité, odhalovat příčiny časových ztrát a zabránit jejich dalšímu opakování.
Zdroj: HR-next - portál pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR-next