Odvrácená strana stanovování cílů

Vytisknout

Stanovování cílů je velmi důležitá a chvályhodná činnost, je ovšem třeba k ní správně přistupovat. Špatně stanovené cíle mohou mít zásadní negativní vliv na každého konkrétního člověka nebo podnik. Článek se proto na stanovování osobních, kariérních a obchodních cílů soustřeďuje. Představuje pět postupů, kterým je třeba se zásadně vyhýbat.

- Zastrašování. Řada podniků se snaží stanovovat a prosazovat cíle prostřednictvím manažerů, kteří mají nedostatek klíčových informací a znalostí týkajících se zaměstnanců. Cíle jsou pak nereálné a zaměstnanci jsou zastrašováním nuceni plnit je i přesto.
- Dobrý dojem. Mnohé cíle se stanovují jen proto, aby to takříkajíc dobře vypadalo, nevedou však již předem k žádným prospěšným snahám a výsledkům.
- Krátkodobé cíle na úkor dlouhodobých. Chybou při stanovování cílů je také přehlížení dlouhodobých cílů a přílišné soustředění na cíle krátkodobé.
- Plánování. Často se stanovování cílů stane záležitostí plánování, nikoli vlastní realizace. Přílišné prostředky věnované vývoji strategie pak nestačí k tomu, aby mohla být uvedena do praxe.
- Priority. Při stanovování cílů je třeba stanovovat také priority. V řadě situací priority nejsou přesně určeny a podniky při mnoha cílech, které je nutné splnit vlastně ani žádné priority nemají. To jim potom znemožňuje stanovených cílů dosáhnout.

**Datum vydání:** V/2003
Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace