Pět smrtelných hříchů řízení znalostních pracovníků

Znalostními pracovníky se rozumějí ti, kteří ke své práci používají mozek a nikoli „hrubou sílu“. Patří mezi ně informační specialisté, výzkumníci nebo marketingoví a prodejní experti, jejichž talenty vedou firmy k úspěchu. Pokud chtějí firmy být úspěšné, měly by se naučit tyto individuální talenty správně řídit. Článek upozorňuje na pět základních chyb při řízení znalostních pracovníků.

- Nesoustřeďte se jen na to, co je špatně. I znalostní pracovníci si žádají uznání za svou práci, potřebují vaši pozornost. Uznávejte proto to, co dělají dobře a podpořte tak jejich nadšení a správné směřování.

- Neignorujte špatnou výkonnost. Výkonní znalostní pracovníci chtějí, abyste se zabývali špatnou výkonností. Můžete přistoupit ke koučování problematických pracovníků, přesunout je do oblasti, kde se budou moci lépe uplatnit, nebo se s nimi rozloučit nadobro. V každém případě se manžet vyřešit konkrétní výkonnostní problémy, abyste se vyvarovali demotivaci ostatních.

- Nepřehlížejte nudu a nevyhovující talenty. Nejistota práce nebo strach může přimět zaměstnance k mlčení o potřebných změnách. Je proto vaším úkolem rozeznat, kdy zaměstnanci ztrácejí zájem, neprosazují se ve své současné pozici nebo z neznámých důvodů lenivějí. Tyto záležitosti ihned řešte, nenechávejte je rozvíjet. Zaměstnancům tím nijak nepomůžete.

- Nenuťte je se vším souhlasit. Pomozte svým znalostním pracovníkům, aby sami nenásledovali svůj zájem pracovat na zajímavých projektech mimo vaše obchodní priority. Ukažte jim, na co se soustředit. Měli by s vaší pomocí objevit své hranice a naučit se říkat ne.

- Nezapomínejte na zpětnou vazbu. Pokud něčí postoj nebo chování způsobuje firmě problémy, měl by o tom vědět. Každý může někdy udělat chybu a nemusí si ji ani sám uvědomit. Chytrý vůdce učí své lidi nepřehlížet problémy a učit se z chyb. Nečekejte na krizi. Pravidelná zpětná vazba pomáhá zaměstnancům růst.

-kk-

Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher