Proč vás kolegové nesnášejí?

Podstatnou část zaměstnání tvoří spolupráce s kolegy. To však může být obtížné, pokud vás šéf nebo kolegové vnímají tak, že je obtěžujete. Často si ani neuvědomujeme, jak silně působíme na své okolí, i když sedíme u svých stolů a věnujeme se své práci.

Jennifer Starová z americké společnosti Jennifer Group, která se zabývá zaměstnáváním podpůrného personálu, cituje v článku deset nejjistějších způsobů chování, jak jít ostatním v práci na nervy.

- Nejste připravení. Účast na poradách, pohovorech a pracovních schůzkách bez potřebného vybavení a dat ukazuje nedostatek respektu vůči kolegům. Navíc je to ztráta času.

- Nejste týmový hráč. Pokud váš kolega potřebuje pomoc, měli byste být ochotni ji poskytnout. Představte si, jak by vám bylo, kdybyste byli prací zavalení vy a váš kolega u toho luštil křížovky. Snažte se být co nejpružnější a pomoci, kde můžete.

- Nespoléháte sami na sebe. O pomoc byste měli žádat jen ve chvíli, kdy ji skutečně potřebujete. Než se rozhodnete zapojit někoho dalšího, vyzkoušejte vše, co je ve vašich silách.

- Jste cítit. Tělesný pach hraje zásadní roli na malých pracovištích s omezenou ventilací. Chovejte se proto tak, abyste kolegy obtěžovali silnými čichovými vjemy co nejméně. Nejezte například na pracovišti vejce a cibuli. Pokud kouříte, řádně se před návratem do kanceláře vyvětrejte. Pozor si dávejte i na použití parfémů. Ani vůně by neměla obtěžovat.

- Křičíte do telefonu. Mějte na paměti, že hlasité telefonní hovory obtěžují vaše okolí. Osobní telefonáty na pracovišti by měly být co nejkratší. Vyvarujte se řešení jakýchkoli osobních sporů, nejste doma v obývacím pokoji.

- Jste nemocní. Pokud jste nemocní, měli byste zůstat doma. Pokud musíte přijít i s nachlazením, chraňte si ústa a dělejte vše pro to, abyste uchránili kolegy nákazy.

- Chodíte jako slon. Po kanceláři byste se měli pohybovat tiše, aniž byste rušili kolegy. Pokud musíte mluvit s kolegou, mluvte tiše.

- Máte neustále zapnutý mobil. Mobilní telefon by vás v práci neměl rozptylovat. Pokud jej musíte mít zapnutý, vypněte nebo ztište vyzvánění.

- Zvuk vašeho počítače je příliš hlasitý. Nikdo nechce poslouchat zvuky z kolegova počítače, když se potřebuje soustředit na svou práci.

- Podáváte ruku jako leklá ryba a vyhýbáte se očnímu kontaktu. Na druhé lidi to působí, jako byste je přecházeli a svým způsobem uráželi. Pamatujte proto na pevný stisk a přátelský úsměv.

-kk-

Zdroj: Monster.com - přední světový pracovní portál
Zobrazit přehled článků ze zdroje Monster.com