Sedm tipů proti negativitě na pracovišti

Nic neovlivňuje morálku zaměstnanců hůře než trvalá negativita na pracovišti. Odebírá energii celé organizaci a odvádí pozornost od práce a výkonnosti. Nejdůležitější je nejprve zjistit, co zaměstnance k negativitě vede, komunikovat s nimi. Nejčastěji je příčinou ztráta důvěry, kontroly nebo komunity. Článek popisuje sedm rad, jak se negativnímu pracovnímu prostředí vyhnout.

- Poskytněte zaměstnancům možnost rozhodovat se kontrolovat vlastní práci.
- Umožněte zaměstnancům vyjádření svobodného názoru na firemní směrnice a procedury.
- Zacházejte se zaměstnanci jako s dospělými lidmi, slušně.
- Podpořte zaměstnance v pocitu, že jsou součástí nějakého celku.
- Nabídněte zaměstnancům možnost dále se rozvíjet.
- Praktikujte vhodné řízení a mějte strategický rámec včetně mise, vize, hodnot a cílů.
- Poskytujte zaměstnancům uznání a odměny.
Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR