Šéf nikdy nespí (ani na dovolené)

V současné době je pro pracovníky stále složitější vyvarovat se o dovolené kontaktu se zaměstnáním. Výzkum American Management Association například odhalil, že 44 procent manažerů odjíždějících na dovolenou povinně zanechává v podniku svůj přesný itinerář a kontaktní telefonní čísla. 64 procent manažerů pak o dovolené kontaktuje své podniky nejméně jednou týdně, přičemž celá čtvrtina tak činí denně. Popsaný trend stoupá úměrně s vývojem moderních technologií, jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače nebo pagery.

Rizikem však zůstává fakt, že zaměstnanci vlastně o dovolenou jako takovou přicházejí, i když na ni odjedou. Odborníci v této situaci manažerům i řadovým zaměstnancům radí, aby předem informovali svůj podnik o tom, kdy přesně budou k zastižení. Vhodné je konkrétně uvést například: „Na telefonu budu k dispozici každý den po šesté hodině večer, e-maily si budu vyzvedávat ten a ten den v tolik a tolik hodin.“

Některé podniky se snaží předejít problémům s dovolenou, na které si zaměstnanci od své práce ani neodpočinou, vyhlášením dovolené pro celý podnik. Opatření tohoto druhu se také využívají ke snižování nákladů a vyvarování se propouštění.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chicago Tribune